Ademhalingsessies

WAT IS EEN ADEMHALINGSESSIE

In verbinding met jezelf komen door ademhalingstechnieken?
Doe mee met de “Volle Maan” online ademsessie van Tiger Mentality!

Online ademsessie van ongeveer 1 uur.
Begeleiding met verschillende ademtechnieken.
Donation-based, je betaalt hoeveel je wilt geven.
Nieuwe inzichten over jezelf en meer in contact met je lichaam.

Waarom zou je dit doen?

Je lichaam verbindt je emoties en ademhaling automatisch.
We merken allemaal dat onze ademhaling versnelt als we nerveus of boos zijn, en automatisch zuchten we om te kalmeren. Niet voor niets focussen yoga en meditatie ook zo op ademhaling. In verschillende tradities komt ademhalingsmeditatie terug en word al duizenden jaren beoefend. Rustig ademen kan een anker zijn als er veel gedachten door je heen gaan, maar ademhaling kan ook je gids zijn als je wil ontdekken hoe je je écht voelt.
Adem en laat los wat je niet dient. Je kunt het dus ook omdraaien. Door je ademhaling te beïnvloeden kun je rustiger worden of juist, meer opgewonden raken. Door lang en diep te ademen kunnen zelfs lang geblokkeerde spanningen en emoties vrijkomen.

Voordelen

  • Stress verminderen
  • Bloeddruk verlagen
  • Immuunsysteem verbeterd
  • Meer rust en ontspanning
  • Lichaamsbewustzijn
  • Hartcoherentie
  • Ademhaling verbeterd

WELKE METHODE WORDT ER GEBRUIKT?

Dit zullen diverse technieken zijn uit Pranayama. ‘Prana’ betekend ‘levenskracht of energie’ en ‘Ayama’ is ‘beheersen of werken met’. De beoefening van Pranayama geeft het lichaam nieuwe vitaliteit, brengt de gevoelens tot rust en zorgt voor een heldere geest. Hierbij moeten de oefeningen op een juiste manier worden uitgevoerd en moet er gebruikgemaakt worden van de juiste ademhalingstechnieken.

De juiste ademhaling kan per oefening verschillen. Met ademhaling wordt er volledig gebruikgemaakt van het middenrif.

Veel Pranayama-oefeningen leggen de nadruk op het verlengen en vasthouden van de ademhaling. In sommige gevallen kan de uitademing bijvoorbeeld tweemaal zo lang duren als de inademing en het vasthouden van de ademhaling (kumbhaka) wel viermaal zo lang.

Een ander belangrijk uitgangspunt van Pranayama is de neusademhaling.
In de neus wordt de lucht gezuiverd, verwarmd en vochtiger gemaakt en worden geuren waargenomen. Het ademen door de neus is daarom gezonder dan de mondademhaling. Spiritueel gezien is het inademen van ‘Prana’ de belangrijkste reden om door de neus te ademen. De ‘Prana’ stroomt door de reukorganen naar het centraal zenuwstelsel waarna het uiteindelijk de hersenen bereik.

AGENDA


Workshop

26 juni 2022
12:00 - 18:00 uur

Meer info...
Koudwatertraining

16 juli 2022
10:00 - 11:00 uur:

Meer info...
Ademhalingsessie

12 juli 2022
20:30 - 21.30 uur:

Meer info...

Boek een ademhalingsessie

Praktische informatie

Praktische informatie

  • De ademsessie zijn via Zoom, als je je hebt aangemeld voor een ademsessie, ontvang je een e-mail met een link naar de Zoom-sessie.

Via je telefoon meedoen kan, maar met een PC/laptop werkt beter. Mocht je Zoom nog niet hebben kun je het via deze link downloaden:

https://zoom.us/download

  • Zorg dat je voldoende de ruimte hebt om te bewegen, te staan, zitten en/of liggen.
    Let daarbij op dat je goed rechtop kunt zitten en maak het comfortabel voor jezelf;
  • Zet je telefoon als het kan op “niet storen” of je geluid uit;
  • Zoek een rustige plek op waar je niet gestoord wordt;
  • Iedereen kan elkaar zien, maar als je wilt kun je je camera uitzetten;
  • De microfoons zijn automatisch uitgezet;
  • Zorg dat je niet te veel gegeten hebt vlak van tevoren (1,5 – 2 uur);
  • Water in de buurt is altijd handig.
  • Geniet ervan, ervaar en voel! Wat er ook gebeurt, het is precies zoals het moet zijn.

De sessie is voor iedereen tegen een vrije donatie toegankelijk. Je bepaalt dus zelf wat het voor jou waard is. En als je twijfelt en om welke reden dan ook geen geld wilt of kunt betalen, doe je gewoon gratis mee. Zo is het voor iedereen toegankelijk.

 

Heb je een ademhalingsessie gehad? Laat weten wat je ervan vond en laat een review achter op Google.